העברות מקרקעין אגב גירושין

נמצאים בעיצומם של הליכי גירושין, ולא יודעים מה לעשות עם נכסי המקרקעין? זקוקים לתמיכה ועזרה משפטית?

בואו להתייעץ עם עורך דין ונוטריון קרייטר אילן, ותוכלו לקבל מגוון שירותים בתחום המשפט והגירושין.

עורך דין ונוטריון קרייטר אילן מומחה בדיני גירושין ועוזר ללקוחות בפתרון משברים, היערכות לקראת הבאות והתמודדות מול נציגי בתי המשפט. במשרדנו מציעים מגוון של שירותים בתחומי מקרקעין, נזיקין, טיפול בירושות וצוואות, דיני משפחה וכמובן שירותי נוטריון.

בכל הנוגע אל העברות מקרקעין אגב גירושין, יש לזכור כי מדובר על סעיף המהווה חלק מחוק מיסוי מקרקעין )שבח, מכירה ורכישה).

על פי סעיף 4א לחוק, העברות מקרקעין אגב גירושין פטורות ממס ולא נחשבות לעסקאות מכירה. יחד עם זאת, התנאי שמציב החוק הוא שההעברה תתבצע בין בני הזוג לבין עצמם או ילדיהם בלבד.

חיסכון במיסים לאחר גירושין

המשמעות הכלכלית של סעיף 4א לחוק מיסוי המקרקעין עצומה. ראשית, בעזרת החוק הזה קל יותר לחלק את נכסי המקרקעין בתום הליך הגירושין, משום שהנכס אינו נחשב לעסקת מכירה. שנית, החיסכון על מיסים יכול להגיע למאות אלפי שקלים, בהתאם לערך הנכס.

אין צורך לדווח למיסוי מקרקעין על העברה זו, וניתן לבצע אותה בצורה פשוטה בליווי של עורכי דין מנוסים.

על מנת לבצע העברות מקרקעין יש להגיש ללשכת רישום המקרקעין את רשימת המסמכים הבאה:

• שטר מכר בחמישה העתקים

• הסכם גירושין בעל תוקף

• אישור עירייה

• אישור הסכמת הבנק למשכנתאות, במידה וקיימת משכנתא

• תעודת גירושין

במידה ומדובר על נכס עסקי או בית מגורים עם זכויות בנייה שלא נוצלו, על מקבל הזכות לבחון את נושא עיקרון הרציפות. גם בנושא הזה ישמח משרדנו לעמוד לרשותכם בכל בקשה.